Om en bit choklad räcker länge... är det då något bra?


Dela |

Jag läste runt på lite olika matbloggar, och självfallet när jag läser matbloggar kollar jag om de har en kategori vid namn "choklad". Hos denna blogg hittade jag en "recension" av ett par chokladkakor, och hela inlägget avslutas med "En bit räcker länge också!"

Det fick mig att fundera... är detta något bra? Jag använder själv uttrycket i mina recensioner ibland och varje gång blir jag lite tveksam vilka signaler det sänder ut. Det finns ju liksom två sidor av detta mynt:

Å ena sidan är det bra att en bit räcker länge - ekonomiskt, hälsomässigt, ur de flesta perspektiv helt enkelt. Men å andra sidan, är en choklad verkligen lyckad om man inte konstant känner att man vill ha mer?

Hur uppfattar ni detta?


Kommentarer
Postat av: SOFIE

härligt! precis vad jag behöver en blogg om choklda, haha. choklad är lyckad när den är så god att man bara måste äta allt!!!! så ska choklad vara :)

2008-12-08 @ 21:30:49
URL: http://somethingblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0