After Eight-kaka


Dela |



Ursäkta den suddiga bilden som vanligt, men det var den enda jag fick tag på! Det här är i alla fall After Eight i chokladkakeform.

Smak: Som After Eight i övrigt! Jag är svag för mintchoklad så jag älskar ju denna. Det känns som om det är större chokladmängd i förhållande till mintmängd än i vanliga After Eight, vilket jag också gillar, för den andra tenderar att bli lite översöt.
Konsistens: Har det där härliga "cracket" som jag älskar i choklad, inuti är det mintkräm.
Utseende: Ser ut som en vanlig finare mörk chokladkaka.
Inköpsställken: Finns i välsorterade matbutiker.
Ca-pris: Vad kan det vara, 10-20 kr? Tips; finns på Vivo Östermalmstorg just nu 2 st för 10 kr.

Näringsinnehåll per 100g:
2068 kJ / 496 cal
Protein 6,0g
Kolhydrat 46,0g
varav socker 42,0g
Fett 32,0g
varav mättade fettsyror 20,0g
Fiber 8,0g

Betyg: ♣♣♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣♣♣♣ till det pris jag fick den för, ♣♣♣♣ i övrigt
Nyttighetsfaktor: Något lägre kaloriinnehåll än andra chokladkakor men högt sockerinnehåll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0