Lindt Excellence: A Touch of Sea Salt


Dela |

Så har jag äntligen tagit mig för att pröva denna, som jag vet har blivit mycket populär.

Varför? Varför? Varför? är den fråga som börjar snurra i mitt huvud när jag sätter tänderna i första biten, för det här skriker redan då inte gott! inte gott! inte gott! Jag känner på smaken, blir först lättad för det är ju rätt okej? Sedan kommer saltsmaken vällande över mig och jag känner återigen nej nej nej. Det här är inte gott.

Men om någon av alla ni som verkar gilla denna vill förklara fascinationen med att förstöra choklad genom att blanda i något så absurdt som salt, varsågod!


Kommentarer
Postat av: Johanna

har itne testat just den där men normalt sett är en nypa salt i det söta och en nypa sött i det salta ett klassiskt sätt att få till en smakbrytning som är positiv.



har ofta en nypa salt i chokladmousse mm för att dels runda av beskan och dels lyfta fram chokladsmaken. I chokladkakor man köper i butik ingår rätt ofta salt om än inte i den mängd som i den ovan och i "vanliga" chokladrätter som kladdkaka är det ju i princip alltid lite salt...



Förstår inte om det är just denna eller salt överhuvudtaget i kombination med sött och choklad du inte gillar...

2009-10-28 @ 13:19:34
Postat av: Yvonne

Det låter väldigt konstigt med saltsmakande choklad. Visst kan man balansera upp söta smaker med salt, men som jag förstår din recension så smakar det verkligen salt. Tanken tar mig till salta nötter, och den saltsmaken ihop med choklad verkar inte som något jag vill testa.

2009-11-04 @ 22:15:58
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Des

Oftast påfinare resturanger så har dom lite grova salt korn ovanpå chokladdessern vilket höjer smaken väldigt mycket.

2009-11-17 @ 14:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0