Trumph Gourmet Bitter & Cocoa Nibs


Dela |

Mina föräldrar bjöd över mig på "chokladprovning", de hade nämligen fyndat några chokladkakor på IKEA av alla ställen. Det är alltså ingen kvalitetschoklad vi snackar om... men en ny budgetfavorit är ju alltid kul!

Förste choklad till provsmakning är Trumph Gourmet Bitter & Cocoa Nibs, som tydligen kostade 12 kr. Ja, ni hörde rätt. Tolv. Helt sjukt.

Morsan hade t o m tagit en bild åt bloggen! Hur gulligt är inte det hahaha...

Jag älskar ju chokladkakor med Cocoa Nibs! Därav min extra nyfikenhet på denna choklad.

Men alltså... ibland får man verkligen vad man betalar för, och det är nog fallet med denna choklad. Den har en ganska bränd smak och smakar inte särskilt mycket choklad alls. Gottegris som jag är slinker den såklart ned ändå, men det är verkligen ingenting jag rekommenderar för finsmakare. Eller chokladälskare för den delen heller.

Fint försök IKEA! Den andra chokladen var tydligen IKEA:s egna märke. Det kan verkligen bli spännande.

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0