Marabou Polka


Dela |

 

Domens tid har kommit... dun dun dun. Vad tyckte jag egentligen om Marabou Polka?


Jag har hört mycket om denna de senaste veckorna, så ett som är säkert är att Kraft Foods verkligen lyckats i sin marknadsföringskampanj. Vad som gjorde mig ännu mer nyfiken är att jag nog inte hört någon som inte tyckt den var god! Marabou Polka har lovordats av allt och alla.

 

I sin pressrelease skriver Kraft Foods mycket om kombinationen av två svenska favoriter, och säger sig ha skapat någon slags ursvensk choklad. Och jag förstår verkligen tanken. Det är vid tanken kanske en otippad kombination, men de lite mint-iga polkagrisarna går mycket väl ihop med mjölkchokladen, och den känns faktiskt väldigt patriotisk. Jag gillar't! Mycket bra gjort av Marabou.

 

Jag har just ätit upp sista biten och är enormt sugen på mer. Överväger att SPRINGA bort till Ica som stänger om 17 minuter ^^

 

 

Marabou Polka får en tumme upp! Hade jag haft tre händer hade det varit två tummar upp, osv.


Så, står ni där i mataffären och ska välja dagens chokladkaka så tycker jag definitivt ni ska våga er på en Marabou Polka. Dock slår den inte riktigt min very very very favourite Marabou Digestive. Där kan vi snacka himmelrike.

 

 

En suddig bild jag tog. Men hey, det här är en chokladblogg, ingen fotografiblogg.


Kommentarer
Postat av: Addikoko

Har inte testat polkavarianten, men ska nog göra det snart;9

Idag är det chokladbollens dag!:D

2010-05-12 @ 14:46:40
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Emilia

Ååå nu måste jag köpa den efter att ha läst detta! :D

2010-05-13 @ 10:36:40
URL: http://emilialindeer.blogg.se/
Postat av: Erika

ja visst är pola underbar :) kan helt enkelt inte få nog! ha en trevlig dag

2010-05-13 @ 11:30:13
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: V

Alltså.

Du som är chokladbloggare borde ha smakat Marabous mintkrokant, eller hur? Den har ju funnits i år och dagar, sen urminnes tider! Och grejen är att den smakar nästan exakt likadant som polkachokladen. Knappast något nytt. God är den förvisso, men inte originell alls. Dock verkar ju Kraft Foods ha lyckats i sin marknadsföring som du sa, för varenda en går ju runt och tuggar på en polkachoklad these days xD

2010-05-14 @ 18:39:47
Postat av: Carro

Jag har en ligger i skafferiet o funderar skarpt på att ta fram den nu efter att ha läst detta inlägg :)

2010-05-14 @ 20:57:18
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Anonym

marabous mintkrokant är ju bara sååå mycket godare än polkan. Hur har alla missat den???

Blev väldigt besviken på polkan faktiskt. Den är som en misslyckad mintkrokant, kommer inte riktigt hela vägen fram...

2010-05-16 @ 23:38:40
Postat av: Sandra drömkaka

Åh jag har fortfarande inte smakat den, men om du säger den är så god så borde jag då verkligen! Kan ju alltid använda den till bakningen :)

2010-06-15 @ 12:56:14
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Visst är polkachokladen god, och Marabou Digestive kan man ju nästan anse som nyttig... Jag gillade också Marabou Amigo - hette den väl - men den finns visst inte längre.

2010-06-29 @ 15:02:23
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Anci

Jag är inte alls förtjust i Marabou Polka. Föredrar mintkrokanten, fast den bästa är Fazer Marianne (chokladkakan) !

2010-09-08 @ 10:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0