Daimstrut Päron: Årets första glass!


Dela |

Först ut att provsmakas av alla GB-glassar råkade bli den nya Daimstruten med päronsmak. Anledningen till att den var först, var att den såg störst ut i glassdisken och jag var jättesugen på glass.
Tycker det är jättetråkigt att alla glassa har blivit så små, sen man själv var liten. Kommer ni ihåg hur stora magnumglassarna brukade vara?
Iallafall, 20 riksdaler fick jag den för, apropå priserna sen man var liten. Kommer ihåg när man kunde köpa Cornetto Citron för 10 kronor. Det var tider det.
Nu till glass. Tappar fokus. Jag tycker om päronsmak, ffa i glassar. Det här var jättegott. Eller så har jag inte fått glass på länge. Men trots att det var iskallt, så var den här sjukt värd. Stor strut med god päronglass, om något plastig, men god, med chokladöverdrag.
Kommer leva på denna i sommar!!!
Betyg: 4,5/5


Kommentarer
Postat av: Karin

Frågan är om det är glassarna som har krympt eller vi som har växt ;) Men daimstruten har känts väldigt liten de senaste åren. Men det gillar jag, haha x)

2011-03-24 @ 14:18:41
URL: http://mysigkudde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0