Chokladfestivalen 14-16 oktober på Nordiska museet


Dela |



Min och kollegans favorittillställning - den årliga chokladfestivalen i Stockholm är snart här. Den kommer att äga rum på Nordiska museet i tre dagar, den 14-16 oktober. Det är tionde året i rad, och för er som inte har varit där, är det ett fantastiskt tillfälle att få se, smaka och lära sig massa om choklad av bästa kvalité.

Det blir demonstrationer om hur man arbetar med choklad, gör goda desserter, tävlingar, årets konditor kommer att utses, och även årets bak- och dessertmästare.



Tips för er som ska dit är att ta ut kontanter, för inne på festivalen tar de inte alltid kort. Inträde är 120 kr för vuxna och 60 kr för de 6-18 år.





båda bilderna från Nordiska museets pressida


Kommentarer
Postat av: Wesslantjej

Jag är helt bettudad i Chokladfestivalen! Älskar det, ska dit för tredje året i rad nu. Jag hoppas att de händer något utöver allt det andra underbara, i och med att det är det 10 året..

2011-09-26 @ 17:44:57
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0