Recension: Åreasken från Åre Chokladfabrik


Dela |



Jag skrev ju om presenten från kollegan häromdagen. Nu har jag då provsmakat pralinerna. Tänker förresten nämna att om ni inte smakat Åre Chokladfabrikens chokladpraliner så har ni missat NÅGOT. De är fantastiska.

Iallafall.

Det är alltså 4 sorters praliner:

- Vaniljtryffel doppad i vit choklad: luktar eller smakar inte riktigt vanilj. Men trots det fantastiskt god mörk chokladtryffel doppad i vit choklad. Oväntad men mycket lyckad kombination.

- Kaffekasktryffel doppad i ljus choklad: oj den här! Mörk chokladtryffel doppad i mjölkchoklad med kaffesmak. Riktigt god! Perfekt mängd kaffesmak, vilket även gör att mjölkchokladen inte känns för söt som den ofta kan göra. Lätt min favorit! Mums!

- Mintcognacstryffel doppad i mörk choklad: inte min favorit. Ljust lager av mint plus chokladtryffel plus cognac doppad i mörk choklad. Jag är inte ett fan av mint eller cognac egentligen. Så det handlar väl om smakkombinationen. Undrar om det inte vore bättre med endast mint eller endast cognac.

- Apelsintryffel doppad i mörk choklad: den här luktar apelsin till att börja med. Och den SMAKAR apelsin. Nästan lite mycket apelsin, det är på gränsen till beskt. Dock tror jag de som gillar apelsinchoklad kommer att älska denna. Tryffeln är fantastisk.




Kommentarer
Postat av: Anna

Åre chokladfabrik är underbart :) Jag har bott i närheten av Åre i 7-8 år, så jag har besökt själv fabriken/butiken många gånger. Jätteroligt, för man får provsmaka alla möjliga sorters choklad :)

2011-09-08 @ 19:13:58
URL: http://annalds.blogg.se/
Postat av: Rosette

Mintcognacstryffeln är en av mina absoluta favoriter, men då gillar jag både mint och cognac. Så det är nog som du skriver, det beror nog på vad man gillar.

2011-11-02 @ 14:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0