Vivani organisk mörk choklad, 70%


Dela |



Så har jag äntligen provat den andra chokladen av de två ekologiska från Vivani. Denna är på blott 70%. Chokladen från Vivani innehåller inga konstigheter och smaksättningar, utan endast kakaomassa, rårörsocker och kakaosmör - och alla ingredienser är ekologiska.

Detta märks på chokladen, för den är riktigt god. Denna 70%-iga är ganska mild och något sötare än den 85%-iga. Väldigt lätt att föräta sig på - "bara en bit till...". Men när den 85%-iga kändes bittrare än sina 85%, känns den här nästan mildare. Lite mer godis. Stillar sötsuget mycket bättre. Jag gillar't, men jag tror det är en smaksak. Är du ute efter en superbitter chokladig kaka, ska du välja den 85%-iga. Lite mildare, men fortfarande väldigt god, välj den 70%-iga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0